Kategorie článků
SERVERY


Project Zomboid

 

Po prvním pohledu na tento titul na steamu si můžete rovnou prohlásit tři věci v jedné větě: Bože další kostičkovaná hra, kde jsou zase zombie a ke všemu je to jen další Early Acces titul. Tato hra mění všechna tato tři negativa na pozitiva.

 

Kostičkovaná hra? ... No ano, ale...

ale v tomto případě se nejedná přímo o kostičkovanou grafiku  s pocitem, že se prodá stejný počet jako MineCraftu. Kostičky tu nejsou úplně skutečné kostičky. Při velkém přiblížení zjistíte, že charakter má v podstatě plně 3D animaci co se týče náhledů na postavu. Kostičková grafika byla v tomto případě použita aby vyvolala dojem hry ze staré školy - takové klasiky. Pohyb jako takový, jakožto všechny ostatní aspekty grafiky jsou plynulé a velmi dobře zpracované.

 

Zase zombie? ... No ano, ale...

narozdíl od všech moderních her se vám Project Zomboid nebude snažit namluvit, že pokud se vám začne rozpadat tělo a vaše svalsto odumírat a hnít, získate nadlidskou rychlost a sílu. Zombie v této hře (stejně jako v klasických horororech například od George A. Romera) mají hlavní sílu v tom, že je těžké zabít něco, co už je mrtvé a ke všemu jsou toho všude mraky a mraky. Další krásně zakomponovaný fakt je, že postavy mají svůj zorný úhel jasně daný. Nevidíte co je za vámi. A upřímně po zkušenostech z této hry, je někdy lepší se ani neotáčet a prostě jít dopředu. Stejně tak se vám bude běžně stávat, že nakouknete oknem, všechno v pořádku, prolezete oknem a budete mít zničeho nic velký problém.

 

Další Early Access? ... No ano, ale...

hra se prokazatelně vyvíjí. Narozdíl například od hry DayZ Standalone se nejedná o úpravy takového rázu, kdy během půlroku dojde maximálně ke změně tří koeficientů ovlivňujících hru v rámci několik málo procent. V posledním patchi například do hry přišly novinky jako je generátor elektřiny (ve hře totiž dojde k vypnutí vody a elektřiny po určené době), nebo prohlášení baráku za své území (můžete se tu pak pohybovat jen vy, vámi určení lidé a admin).

K tomu všemu hra oplývá propracovaným systémem výroby různých potřeb správného přeživšího. Vesměs se jedná především o stavební prvky jako jsou stěny, barikády, dveře a další věci, které jsou potřebné pro vlastní ochranu. Co se týče jídla, to si budete muset najít na mapě v opuštěných barácích, obchodech, podnicích a podobně.

Co se týče mapy, ta je opravdu rozlehlá. Momentálně je k dispozici pouze jedna obrovská mapa, na které jsou ovšem dvě města od sebe relativně vzdálená. Hra samozřejmě nabízí i například řeku, kde můžete lovit ryby.

Co do realistického ohledu je hra taktéž velmi propracovaná. Ovlivňuje vás například počasí, ale autor zavedl do hry i takové prvky jako jsou nuda, nervové zhroucení postavy, nemoci (s průběžným postupem zhoršování/zlepšování). Zombie se ve hře shlukují především ve městě. V lese je najdete pouze v okolí města a ne již v odlehlých částech. Připravit se můžete také na náhodně generovaný přelet helikoptéry, za kterou se pak táhnou zombie z celého města. Což je sice velmi majestátný pohled, ale osobně jsme si prošli situací, kde jsme byli zrovna uvnitř budovy a z okna jsme se již nedovážili ani nadechnout při počtu zombie, které okupovaly dvorek. Zachází se i do takových detailů jako je infekce v ránách, nebo možnost pořezání se při prolézání rozbitým oknem (zároveň možnost vzít předmět typu páčidlo a odstranit zbytky skla z okna).

Podtrženo sečteno, pokud patříte mezi příznivce klasického zombie žánru, kde nemrtví neběhají jako stepní kozy na drogách, pak tahle hra je určitě něco, čeho byste si měli všimnout a rozhodně si ji alespoň zkusit.



Herní portál od hráčů pro hráče
Copyright © TauriGaming 2015-2022
All Rights Reserved TauriGaming.cz